ko-inlägg

Jobbar man på en bondgård blir dagarna fyllda av djur av alla dess slag.
För tillfället har vi kor, hästar, får, hundar & katt. Kanin ibland ;) Mer ska dit. haha.
Nåväl.
Jag stod och plockade ut silage ur höhäcken ihagen där korna står runt hela och äter. Men några flyttade sig vänligt så ja kom förbi.
Efter en liten stund känner ja hur ja får två lätta puffar i arslet och vänder mig om, då är det Lulle som tycker att jag står i vägen! haha. Han är en STOR tjur på 1,2 ton minst!
Men snäll var han ju som bara puffa lite lätt, så ja flyttade mig vänligt därför ;)

På kvällskvisten skjutsa vi ut en ko med kalv till Källviksgård, de ska låna henne några veckor. Släppte in dem till fåren där de ska gå och de va rädda för varandra, men efter en stund började kossan jaga fåren då vart de skit räddda haha.
Vi tog i utbyte hem bagglammet (han är typ stor redan dock), så nu har ja min moderna lilla familj; två pappor och en son!

Hästarna har haft vila alla idag. Jobbade till 20.30 så då orka ja inte. Fast ja börja halv tolv istället för ja var ner på banken tidigare.

Nytillskottet
Säg hej till Patrik! :D

Lulle förra betessläppet 2010
Givetvis måste vi väl ha en bild på Lulle också. Han är större en han ser ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0