invigning

idag provred vi på banan och den var jättefin och gick kanon bra att rida på nu :)
Jag red dit med Nicen och red ilag medan Fanny red Nitro & Wilma - Pärla.
Red mest runt i samtliga gångarter bara. Vi hade massa publik också haha.
Blev väldigt förvånad över att Nicen inte brydde sig om något alls. Hon bara klev in på gården som om hon var världsvan och in på ridbanan och sprang runt där utan probs.
Då är det endå en bodngård.. hon lyfte inte en blick åt varken hästarna, alla de vita ensilagebalar som stod uppradade längs vägen till ridbanan eller ens när kossorna kom och gick ända upp till staketet! hela ligan.
Då har vi ridit förbi kohagen en gång tidigare bara...
Skönt att ha en sån trygg häst! :)
Att hon desutom var helt lugn och fin att rida var endå mer plus. Travade lugnt runt, galoppen lika så.
Mitt hjärta kan <3
Vägen hem gick också lugnt och sansat, fasen ja tror inte ens hon passade så där stressigt fram som hon brukar påvägen hem :S
Var ute i 1h & 20min :) ca 40min på ridbanan.

Fanny och Nicen
Fanny prova Nicen några varv också. Gick fint det! :)
wilma och pärla
Pärla var piggelin! Söta är de iaf tsm och bra gick det :)

Nu hoppas jag att vi kan ta in henne till banan och rida intervaller på lördag, annars blir det snabbjobb hemma eller hoppning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0