hoppning med D

när vi kom hem igår skulle elin köra en tur på skogen med pärla så jag följde med på davinda.
vart en lugn tur med skritt och trav mest + en kort galopp.
hemåt bytte vi så ja körde pärlis. piggelinin!

sen idag (efter fanny ridit nitro) så tyckte larsa ja skulle prova davinda på de små hinder som vi redan hade framme.
så ja leta upp en stigbygelgjord med för korta läder så man satt helt knas och de skavde fan på benen. aja.
kände mig (och såg ut) so men nybörjare i de där! dessutom med westerntyglar och inte dra i munnen på en övertaggad häst haha.
davinda fatta vinkeln direkt vi klev in på banan, gu va hon rejsa och busa. hon va helt vild, lyssna typ inte och bråka lite med att inte ta svängning och rakt mot staketet några ggr.
sen försökte vi oss på hindrena i trav. hon vägra nån gång och sen tog hon JÄÄÄÄÄTTE skutt över.
hindrena va ca 40-50cm och hon hoppade av en meter för tidigt och iaf en halvmeter över haha! det fortsatte hon med hela tiden.
hon tkt de va super roligt, men hon va lite ostabil och liksom bjöd på bra och bara tvärkasta sig åt sidan ibland och tvärnit så vi sänkte så hon fick både gå och trava över på väldigt låg höjd innan vi satte upp dem igen.
avsluta med att klara dem gallant, sista vändan hoppa vi första och landa i galopp och hoppa andra i galopp med perfekt språng. tror inte hon hoppa lika stort i galoppen som i traven :P
det var roligt!
synd att hon endå är 23år gammal och inte hoppat sen jag kanske gjorde det för 10år sedan med henne några ggr ;)

jag ska ta dit sadlarna och prova om någon passar henne, det skulle vara bättre. stbgj är lite halvdan och westernsadeln känns inte bra att hoppa med, varken för häst eller mig.

Davinda med mig och Sanna på ryggen i förra helgen
Bild sen vi agerade taxi förra helgen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0