Enköping

Idag åkte jag, Sanna och Larsa till Gullmyra hinder i Enköping.
Efter mycket felåkningar både dit och hem haha så kom vi till sist rätt. (ca 28mil tur & retur räknat och vi kanske åkte 40mil) haha
De låg precis bredvid "Tarzan" Melanders anläggning, liiite nice!
Fick med oss enheldel bommar i lite olika färger samt även 4 safety system hinderstöd, när vi ändå var på gång.
Det vart en rolig heldagsresa men man vart flertalet tusenlappar fattigare. Men desto roligare kommer det bli med dem! :)
Om jag ska köpa mer någongång ska ja förbeställa så ja får i de färger jag vill ha, men vart endå nöjd med dagens.
Påvägen hem åkte vi in till någon Larsa kände och kollade på ardenner/ nordsvenskbrukshästar. De hade en jättefin 1årig nordis och även en 1årigt ardenner sto, men hon va inte där ännu, till salu.
Var och kollade bara för att jag tjatar lite om att det vore roligt att bruksjobba med hästar, alltså harva/skörda osv på åkrarna med dem. Vill prova sånt med Nitro ju. Annars ska de vara en ardenner!
Men ja tycker det ska iaf vänta tills nästa år.. vi har ju ganska mkt häst vi lär reda ut först hehe.
Det ska ju inte bli något halvdant, man lär ta hand om dem mer en att mata innan man skaffar fler. Nu syfta ja väl inte direkt på mina...

Kunde inte hålla mig när vi kom hem så medan vi kvällsmata djuren red Sanna en sväng på Nitro för att värma upp han och sen fick han löshoppa på ridbanan. Eller nja ja sprang med han i grimskaft / drog i grimman och släppte en bit ifrån.
Han är lite vrång den där killen, ska göra en riktig löshoppningsfålla och ha longerpisk så får vi nog se på andra bullar!
Hoppade 61cm iaf (högsta på "sockerbitarna"). Han har hoppa 40cm förr haha.
Han hoppar så jäklans stort och fint med riktigt bra teknik! Vore as roligt om man hitta en tuff liten ryttare som kunde få fart på han, tror nog han kan bli en riktigt bra hopphäst isådana fall!

Imorgon ska jag rida Nice på ridbanan och hoppa de nya hindrena! :D

Vore as roligt att lööshoppa Nice någon dag och se hur högt hon skulle klara. Men ridbanans staket lär höjas innan dess, vilket kanske inte är prio ett just nu.
Fasen det finns så jäklarna mycket att göra där uppe i byn nu!
Det ska bla. byggas ligghall åt kor, bygga ut stallet samt "renovera" (fixa lite grejjer iaf) befintliga, måla ladugården ute & inne + enheldrös med mer saker!
Detta var de saker som kanske kräver mest tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0