vaccinering

Idag kom veterinären ut och Vaccinerade alla hästarna.
De va så duktiga :)
Så nu blir det lugnt en vecka, skönt med lite julledigt utan att behöva känna press att man måste träna.
Lite lugna skogsturer bara!

Fick också lära mig att man tydligen inte kan ultraljuda en häst när den är så pass långt gången (6mån), de syns bara en stor mörk fläck eller något sådant.
Och jag håller på att läsa om abortvirus, då en dräktig ponny i min närhet ev. drabbats av det och kastat.
Vill inte riskera att min får det! Det är väldigt smittsamt och tydligen är det som herpes, man har sjukdommen kvar hela livet. Även om det inte drabbar samma sto igen kan den fortfarande smitta andra.
Och nu är det lite sent att vacc Dotte mot det...
Läs mer om det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0