R - igentagning

Calito: Tänka sig att ja fick min gobit!
Red för Cissi, vilket var väldigt givande då hon är mkt mer på! Fick mkt mer coaching!
Vi hade dressyr och de va lite svårt med 8 hästar att samsas när de dessutom stod en hel hinderbana ivägen.. men de gick.
Vi red volt, öppna på långsidan, och volt igen. Självständigt på andra långsidan.
C var väldigt pigg och stark! Fick jobba rejält så nu har ja en väldans träningvärk i benen, som det ska vara helt enkelt.
Han ville gärna ta bettet och dra iväg, men de blev bättre och bättre iaf och till och från gick det väldigt bra!
När ja väl tog itur mina händer och tillbaks dem mer och riktigt satt ner fick ja en helt annan häst, men han drog ju tillbaka så man lära typ slita i han. Mindre roligt. men Cissi tyckte ja endå var för snäll haha.
i skritten fick jag han i en väldigt fin stadig form och i trav & galopp när ja väl orkade sitta tillbaka och ta tag i han. och mina händer väl höll sig nere, de åker lätt upp när jag ska dra eftersom så lär man göra på travare för att orka med dem, man blir starkare så.
Roligt var det iaf även om jag var helt slut, NU vet jag iaf HUR jag ska jobba med Calito.
Han som varit så lugn och fin när ja ridit, mjuk och känslig. men senaste gångerna är de en helt annan häst. betydligt piggare och starkare.

Sista gången på måndag. Då är det banhoppning, tror de blev så. Hoppas!
Har en gång till att ta igen också, hur ja nu ska hinna få plats nånstans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0