R - dressyr

Emil: Vi fortsatte med förvändgalopp. Denna gången red vi en serpentinbåge på ena långsidan och sen på kortsidan fattade vi förvändgalopp och red de andra långsidan osv.
Emil var seg och lat! Fick till galoppen några ggr men han va så jäkla lat och stanna ett x antal ggr.
Ridläraren tyckte att jag gjorde allt rätt iaf så de är ju bra att de sitter i teorin ;)
Nejmen han va så lat så de gick fasen knappt att få han i galopp ens.
Sen småstunder kan man liksom känna att nu kanske de ska gå eftersom han börjar gå fint, men då blir de motorstop igen.. suck. hehe.

Får se om jag ev tar med min egna häst på nästa veckas lektion, vi ska iof rida fortsatt förvändgalopp och utveckla det men J sa att ja kunde ju ha min egen men att vi ridar i rätt galopp.
Mamma tjatar om att ja ska in till banan och köra snabbjobb med Nicen på lördag också så vi får väl se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0