gårdagen

Nice: Igår red jag vi ut på skogen. Hon var mycket pigg o springig, travaren är tillbaka.
Men duktig endå, vi travade och skrittade mestadels. Bara en kortkort galopp i en backe.
De va lite halt och efter att vi travat lugnt på en stig och benen gled åt sidan ville ja inte riskera att vi skulle gå omkull, de har ja vart med om en gång tidigare med mitt förra varmblod.
De gick visserligen väldigt bra, men de va ju läskigt eftersom benen bara gled åt sidan och vi fullkomligt flög och landa på sidan. Tur mina ben han undan..och allt annat.

Så vi höll oss till traven.

De blir att hon får stå mer nu eftersom marken är så hård. Blir inge banan imorgon heller eftersom de hotat med skit väder.

Var iaf till ryttarstugan och shoppade med mamma. Mina tår är ju helt uppsvällda så ja köpte mig välbehövda stallskor för endast 199:- (dagens julkalender).
Kollade efter ett nytt schabrak men jag hitta inget jag ville ha :( (kanske bäst för plånkan).
Jo ja köpte även ett Glen Gordor pullarnosträns, snyggigt!
Så nu har hon ett i svart, brunt och tabacco. Dock bara en svart sadel..
MEN jag ska köpa ett med "vanlig" nosgrimma för variation, dock märks de kanske att ja tycker den mexikanska nosgrimman är snyggast? ;)
Nåväl det kostade ynka 99:- nu! (ord. +700:-)
Men nu blir ja ju tvungen att köpa matchande tyglar, har inte nåt i den färgen haha. Jo en sadelgjord! typ.
Tänkte köpa ett till Nitro också men ja stod emot (duktigt!) för han har ju massor redan och vet inte hur länge han blir kvar liksom. Han är ju ponny.


Älskar ryttarstugans julkalender där de har ett nytt erbjudande varje dag! :D


stallskor 199:-
Varma och sköna dojjor! Slipper ja fröda fötterna när ja rider.

GG tränset
Snygga GG tränset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0