Första körturen

Idag har jag kört Nice för första gången! :D
Hon stod som ett ljus när ja sela och sen blev lite fotade innan vi körde iväg. Vart en tur till Bergstig 1v runt.
Hon var pigg och laddad, i mina "intervallbackar" då drog hon på som fan! ja fick fult med grus i ögonen så ja såg knappt nåt, hon va inte att leka med då ;P
Annars för det mesta var hon endå mjuk och fin. Men man lära hålla stöd på bettet annars skulle det gått undan..
Kanske tar på henne huvan nästa gång!

Det tog 8mån (av enbart ridning) tills ja äntligen fick ihop allt man behöver för att köra.
Fick en sele som var totalt tom, bara däckeln med överremmar av Kersin och Tomas :) (typ 25år gammal) och de va en precis lika som min bruna ja köpt till Nitro förr, så ja snodde hans svanskappa och bukgjord och det passade (trotts att de är ponny)!
Tur ja köpt ljusbruna tävlingstömmar i stl. full iaf till ponnyn så ja kan ha dem till henne också.
och jag lär köra med ridträns ;)
Vagnen är Larsas som han renoverat och äntligen är klar.
Man får liksom taga vad man haver. Men en bredbrösta måste jag köpa! Speciellt då vagnen är tung.
Sen blir det trav för hennes del lär också en qh sele införskaffas men ja tror ja ligger lågt med de ett tag iaf.

Nice & jag
Nice på bergstig

NÅN SOM VILL ÅKA MED NÅGON DAG?! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0