visnign av hopparn ;)

nu försvann hela mitt jäkla inlägg! hade skrivit as långt så skapligt irriterad! sumerar det hela kortfattat.

Ussa kom ut och kollade när jag hoppade med Nice, hade inte alls planerat in det men hon hörde av sig och ville se så klart man ställer upp.
Ja började rida Davinda och Elin Nice. + Fanny -Pärla, så precis hon kom tillbaka med Nitro efter ett hårdpass i skogen.
Sen bytte vi så jag red Nice.
Värmde upp på lite upphöjda bommar (vardera sida) i skritt och trav, hon gjorde det super.
När vi sen börja hoppa red vi i lite friskare trav mot hindrena och hon hoppa utan att varken sakta in eller tveka! :D
Trots att jag ställt upp ett "titthinder", hade sockerbitar under så de vart lite nytt iaf.
Hade ett räcke på vardera långsida (uttjatat? ja!) ett med lång anridning och ett med kort. (som senare blev lång också).
I takt med att vi höjde ställde ja dit ett litet hinder på ena sidan som vi fick in tre galoppsprång till nästa perfekt!
maxade på 82cm och 80cm.
Hon kom av sig till trav emellan och rev först nån gång (varmt och jobbigt så hon va väl lite trött mot slutet) innan vi fick till det igen och då hoppa hon stort och kanon över allt. Så då hoppa vi ner på bara undre bommarna sen som avslutning.
Mot slutet red Fanny - Davinda och det gick kanon bra!
Så hon och jag trava/ skritta av hästarna en sväng ut på skogsåkern dit där korna går.
Ussa tyckte att Nice såg jätte fin ut och grövre, hon såg ut att trivas väldigt bra samt att hon va jätteduktig under sadeln också ;D (De är då en ur familjen som hade Nice innan ja fick na).

Nu ska vi skogsrida massor och hitta på andra grejjer så hon får vila från hopp iaf denna vecka innan vi hittar på andra nya övningar.

nice och jag idag 80cm
Hopp 80cm, de tar sig med bakbenen ;D Fler bilder kommer en annan dag, är så trött nu.

Kommentarer
Postat av: sanna

SUPERFINT!

2011-08-15 @ 11:22:18
Postat av: Emma

sv: thank you! kul vi ska ha när vi rider ut på fredag! ;D

2011-08-16 @ 19:47:03
URL: http://emmasaracaroline.blogg.se/nitro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0