Ridskolestart HT2011

Jahapp, de hade provridit en annan på fm och bestämt sig för den så Nisse fick inte ens chansen.. tråkigttråkigt.

Så då åkte jag, mamma, Elin och Ludde ut till Trödje stallet och hälsade på Kersin och hennes Isadora.
Har aldrig varit där förr, riktigt mysigt ställe ju!
Så var Josse där så de vart lite snack med henne, hon hade ridit sin Sweetan (hela 174cm över havet) så hälsa vi på hennes lille Flisa (på ynka 119cm) också. Lär kännas lite skillnad när hon rider dem bägge hahah ;)
Vi bestämde oss för att ta tag i promenaderna igen! Ska bli skönt!

Efter det körde jag Nitro en kortis på 30min istället enbart för att Elin skulle få sällskap, men när ja selat klart bestämde hon sig för att inte köra nåt...! han va pigg och fin, vi bråkade ingenting på hela allt så de kändes riktigt skönt :)


Sen på kvällen var det äntligen dags för ridstarten på fältis!
Vart kanske överlycklig när jag såg vilken häst jag skulle rida, Calito! :D
Han gick inte med en enda gång i vår grupp förra terminen så ja hade knappast nå förväntningar innan.
Vi red mest på volter, tränade övergångar och lite sånt där.
Hästen var superfin! Man sitter så bra på han och med lite påpekningar (som ja ofta får att ja ska räta på mig) så vart det helt kanon!
De liksom faller sig så självklart att hästen går bättre om man sitter ner i sadeln och med en lodrät sits, lik förbaskat böjjer sig ryggjäveln!
Samtliga gångarter fick vi ett bra flow i, fint och samlat.
Är helt klart nöjd över dagens ridpass!
Han var liksom lugn hela tiden tills sista övninegn när vi bytt håll, då vart han pigg!
Men Jacky sa att de syntes att ja ridit han förr att ja hittat knapparna för han brukar kunna vara "het på gröten". Han som vart så lugn även hela förra veckan haha. ;D

calito och jag i förra veckan
Jag och Calito i fredags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0