R - markarbete

På dagens ridlektion hade vi markarbete. Red serpentiner och volt över bommar i trav och galopp. Öka minska galoppen mellan bommarna osv.
Jag red Calito!
Han var pigg och fin. Är ganska neutral för hur dagens ridpass gick. De gick varken bra eller dåligt tycker jag.
Han kändes liksom lite ojämn (han hade visserligen tappat en framsko) och tog fel galopp ganska mkt i höger varv så vi fick börja om innan de vart rätt.
Men ibland gick han hur fint som helst :)
Ridläraren tyckte jag skulle vara nöjd! Att det såg trevligt ut och att vi hade en jämn fin rytm osånt.

Hoppas jag får ha C nästa gång också! Och gärna prova lite hoppning.
Blir spännande att se vad vi ska göra då. Men nu är det nog hästbytes dags :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0