pay´n jump 80cm

Idag var det som sagt Pay´n jump på fältis och jag red Hilton 80cm.
De vart sjukt stressigt med framridningen eftersom man bara fick gå in 4 före, men när ja kom in vart det bara två före..
Han börja trava precis så säger de att ja är nästa.. de va bara att galoppera och jag han hoppa En gång på framridningen.
Ja hade ju ingen aning om hur han va på "tävling" mer en att han vart livrädd när vi mötte hästar runt ridhus hörnet haha. och han va lite orolig medan vi skritta runt när de höjde hindrena.

men vi kom iväg bra och han hoppade fint och var lugn och sansad fram till hinder nr4. (ett naturfärgat). Då vägra han och gjorde samma veva x3 så vi blev uteslutna. Men vi fick hoppa klart banan så då kom vi över det och resten av banan gick utan problem :)
Såhär i efterhand kan jag se att vi skulle ha ridit lite snabbare, de gick nog lite sakta.
Jag kunde definitivt ha varit mer beslutsam att "nu ska du över" hindret.
Den kortsidan var han rädd så gick inte att få ut han alls i hörnet så vi kom bra in på hinder 4 heller.
Det positiva är att jag endå kände mig ganska lugn, tyckte inte höjden kändes som nåt problem alls. Inte ens när jag såg de före. Har vant mig lite! :D
Men jag är ganska nöjd endå, är helnöjd med hästen iaf snarare min insatts som är lite på minus.
När det blev så han stanna drev jag och lutade mig framåt (min last) istället för att sitta ner mer i sadeln och driva med sätet. Det blir mer träning helt enkelt!

hoppa hinder nr1 Hilton
Hinder nr1 gick gallant.

hopp hinder nr3 hilton
Hinder nr3.
Dels tyckte han de där var lite läskigt när vi gick runt innan och även trippelbarren, men vi tog oss över dem allihop utan att han ens tvekade :)

Nästa gång hoppas jag att jag hunnit prova hoppa med Calito så ja kan ha han eller Wizir.
men framförallt vart jag väldigt taggad att hoppa med Nice!
Har vi bara hunnit tränat lite i ridhuset (haft med på någon lektion) och tränat mer bana hemma så kanske de blir typ 50cm nästa gång, vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0