nu är vi igång igen

Stalltjänst i morse, tog ca 50min att morgonfodra/ ta ut 8 hästar..
Passade på att städa rent på höskullen så nu är all gammal höskräp utslängd och rensopat däruppe endast några kassar att ta med vid flytten sen.
Skönt att ta lite itaget så blir det inte så jobbigt sen när jag flyttar.
Halv 10 red jag sen ut med nicen. Skönt sådär på f.m.
Red 5 galopp intervaller i långbacken.
Hon kändes fin men fick rejsa mest i sitt eget tempo ja smacka nångång bara.
men taggad var hon! Satte av i fullgalopp såfort ja börja vända om haha
Första intervallen lära vi avbryta för mitt i vägen satt en stor Rovfågel!
Kan ha vart en hök, falk, örn eller vad sjutton som helst haha. Brun var den iaf.
Ja googla liter på nätet men de finns flera som ser likadana ut så ja har ingen aning :P
Den satt och åt nåt på vägen, men de fanns inget där när ja red förbi, och flög sen upp i ett träd så ja stanna och kika medan den flög iväg. Fin varen!


Imorgon börjar ridningen på ridskolan igen! yippie! :D (fast ja har ju tjuvtränat och varit där endel under sommarn).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0