lite dressyrarbete i skogen

Vart en tripp i skogen med Nice idag. Tänkte lite dressyr, så jag satte på henne gummisnodden på yttersta.
Satte mig upp och red iväg och insåg att jag satt där i foppatofflorna. Smart att glömma byta dem, är ju lite svårt med en outbildad häst att använda bara mjuka hälarna för att få henne förstå ;)
Vi red på spåret en sväng bort till volterna och red litegrann där i skritt för att få henne i form och sen i trav
Hon va lite mer formbar iaf, men ja skulle vela han nån från marken som kan säga hur de ser och se vad jag ev. bör göra.
Är hyffsat nöjd med henne iaf :)
Tränade även på att hålla en lugn mer samlad trav.
Sen red vi vidare en sväng på slingern och ja tog av snodden och red henne utan hemåt igen.
Drog en reva galopp fram och tillbaks på skogen rakt upp också.
Känner verkligen skillnad på hennes och ridhästarnas galopP! Men den är väldigt mjuk/ lättsittande iaf.

Eventuellt kanske en superduktig tjej ska provrida henne för att känna igenom henne lite.
Vem de är får ni veta om det blir av!

nice ny i byn
Nicen trivs bra i nya stallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0