ihop släpp av hästarna

Typiskt att jag inte hade någon kamera igår när vi släppte ihop hästarna!
Jazz flyttades till P & T (han är förjävlig annars trots sina 86cm). Han & Nitro slagsmålar nå enormt, hingstfasoiner båda.
De har bara kommit ihop ofrivilligt och då har de slagits och jazz ger inte upp vilket han borde..

Nåväl nu går tillfälligt Pärla, Nitro, Nicen och Davinda ihop i vindskyddshagen hemma på gården.
De trivs som fisken tillsammans :) Vart inge bråk alls.
Känns nå enormt skönt att kunna ha Nitro ihop med ston, de har aldrig gått förr han har bara försökt betäcka.
Men nu går det trotts att Nice bara brunstar hela tiden. Så de är snarare de som är problemet..
Stackarn, Nitro är som en igel på na följer henne vart hon en går haha.
Fick sms igårkväll att Nitro & Pärla stod och kliade varandra och Nice & Davinda varann. Söt hästar ^^

Pärla brukar ta över ledarrollen snabbt med nya hästar, men konstigt nog verkar hon vara lite underlägsen nu.
Kanske är bra för henne? men hon kanske tar över sen?
Konstigast var när vi släppte ihop henne och Dotte förra året, de började bråka som jag aldrig sett hästar göra förr.
Båda har gått bra ihop med alla hästar oavsett stl, kön osv. tidigare så enormt förvånad vart vi.
De sparkade och slog, de LÅG ner och gjorde kullerbyttor med varandra och bet i benen, slet av stora päls tussar på ryggen! Herregissenen innan jag lyckades sära på dem.
Sen provade jag en annan hage bara Dotte och Jazz, de började slagsmåla typ lika.
Vafan är det med dem?!
Så efter det har vi vart lite försiktiga med vilka vi släppt ihop med P & J. De är inte bra att de gått sådär med varandra och blivit som ledarhingst och ledarsto. Jag tror de skulle vara enormt bra att sära på dem!
Kanske kan J gå med fåren? ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0