hingst pånytt?

fasen Nitro är helt tokig i Nice!
När jag tog in henne sprang han runt som en galning och gnäggade trots att Davinda var kvar med han i hagen (han brukar aldrig bry sig annars ens om han blir själv).
Sen när ja sela vägra han stå still och bara dryga runt och höll på. När ja körde iväg skrek han hela vägen enda tills vi va långt in i skogen.
När vi sedan va sista biten hemåt i skogen drog han på i en jäkla fart. Ja skojjar inte om ja säger åtminstonde 2.15 (observera att jag är fartblind haha).
Sen börja han skrika på igen och när ja skulle skritta av vägra han gå så de blev tripptrav hemtå medan han gnägga.
Började känna igen som han var som hingst...
Efter de sedan stått inne och ätit kraftfodret tog jag ut Nice igen först och Nitro stegra som en tok och skrek då också..
Pucko!
När han väl fick komma in i hagen drog han fullgalopp mot sin käreste! haha.
Jag misstänker att Nice är brunstig så hoppas det bara är därför så han lugnar ner sig igen, annars får de inte gå ihop.

Men nu till det positiva. Ja körde skogen rakt upp och sen slingern där ja körde fram och tillbaks på en kort grusväg 2-3ggr för att känna på hur han sprang, va ett tag sen ja körde på han.
Han sprang as fort bortåt och sega hemåt, förutom sista revan då jäkla fick ja spurt på han!
Han kändes väldigt fin, liksom framåt (tillochmed pigg bitvis) och med ett driv i steget hela tiden. Roligt! :)
Ofta när man är ute själv med han känns det som bromsen ligger i.

jag och nitro 2008 juni.
Jag och herr Nitro juni 2008.


Nu har vi siktet inställt på 28aug. Provlopp inne på travet
och 11 sept. Heldag på travet. En usel prop. grl. 2.30, men vad göra? Han lär få rutin och vi kommer ju inte iväg till någon annan bana...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0