gårdagen och dagens ridpass

igår red jag ut en dryg timme i skogen med Nice. Provade stigen som går bort till bergstig för att se hur lång tid det tar så man slipper ut på vägen. De tog 30min.. mest skritt och endast lite trav. Stigen har fint underlag men är alldelles för smal med träd som man lär passa knäna för hela tiden så tyvär törs man bara hålla skritt där.
Men de va mysigt och hade bara tänkt ta det lugnt och de är vädligt fint där. Kul tyckte hästen!
Chefen red med på Davinda.

idag red jag galoppintervaller på Bergstig. 3x hela backen.
Första i rätt lugnt tempo endå men sen bar det undan, speciellt sista. Jäklarns så hon drog på och tkt det var super roligt!
Själv stod man i fältsits med foppatofflorna haha. Brukar ju rida med dem men inte när ja rider snabbjobb, men de gick jäklans bra ;)
18min tog det med henne längst stora vägen till bergstig (då endast pyttelite trav).
Duktiga hästen. Men lite harig var hon idag minnsan.

Imorgon blir det vila för henne, hinner inget annat heller. Jobba först och sen vidare till Solvalla och jobba på v75.



Jag - Davinda, Elin - Nice och Fanny - Pärla i förrgår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0