dressyrridning

Idag på ridskolan hade vi dressyr. Red på volterna lite och övade galoppövergångar på förlängdahörnlinjen.
Jag hade Calito<3
Han va verkligen superfin idag, kändes kanonbra.
Jag var mycket bättre med min sits också, satt rak i ryggen för det mesta. Mamma va på mig lite så ja inte skulle komma av mig haha. Hon är hård hon, inte ens när ja slappskritta på långtygel fick ja "säcka ihop" haha.
Är väldigt nöjd över dagens ridpass, ridläraren var på mig mer om småsaker vilket ja tycker är kanon! Kan hon läsa tankar haha?
Annars tyckte hon att jag var väldigt mjuk och följsam, att det såg trevligt ut och att vi hade en bra rytm.
men att jag kunde kräva lite mer av honom dvs. växla tempo mellan att minska och öka mer, de kunde ja träna på nästa gång när vi har markarbete. Så hoppas ja får bästehästen då också! :)
Vi red utan stigbyglar och fick jobba endel så ja är helt öm i benen nu, satan vilken träningsvärk haha.
Jaja de är så det ska vara!
Han vart lite busig när ja vände upp och fattade galopp en gång då vart de en spark bakut. Lite laddad? ;D
Men han va lugn och fin, lite piggare kanske men inte speciellt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0