Dag 2

Idag red vi i ridhuset självständig ridning i skritt & trav, typ en halvtimme kanske?
Jag hade Calito.
Red mest runt bara för att lära känna han och han skulle få komma lugnt igång.
Varför ska man jobba hästarna så grymt som vissa gör när de nyss haft flera veckor ledigt?
Men klart ja prova mig fram litegrann också :)
Han va så duktig, myshäst. Så mjuka gångarter, blir spännande att se när vi provar galopp haha.

Tror han tilltalar mig för att han påminner mycket om ett varmblod till utseendet.
Konstigt nog är det precis motsattsen jag letar efter när ja spanar efter en ridhäst (nu är ridhäst köp inte på tal förens ja senare nångång i livet, men endå). Den skall icke vara brun, de påminner för mkt om varmblod.
Observera att jag älskar travhästar! De är inte det som är grejjen, de bara är nåt ja fått för mig endå.

Hade kvällsfodringen i milbo också. De går på 5min..
Btw så var det mycket tjatande av mig nu men den björnen de sett där ikring är en annan björn, en mindre.
Vafan kryllar byn av björn eller vad?!


Kommentarer
Postat av: Tove

SV; Jaha :) ja det är fortfarande hon som äger dom, men jag rider dom inte längre :)

2011-08-03 @ 15:25:38
URL: http://ttoveeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0