Provlopp med Nitro!

Åh vad jag är glad över min ponnybuse idag!
Dagen började dålig med att han vägrade gå in i transporten (som vanligt), stod 50min innan vi fick in han.
Det fortsatte inte bättre då det regnade och vart jätte kladdig bana!
Vi fick ha spår ett och defileringen gjorde han jätte duktigt och travade på i ett friskt tempo.
Sen voltningen var han duktig, men de blir lite kantigt voltande ;)
Fick en dålig start men det gjorde ingen, för fytusan va han tog i och bara rusade i från de andra! Vi ledde (med en bra bit) första 500m, sen vart vi omsprungna av två tilläggshästar (med rek. 2.15..) så vi höll oss i ryggen, han tkt dock det gick sakta och sprang lite besvärat då det tog stop.
Höll oss där till sista biten (då de va fri fart sista 300m) och de två framför gasade ifrån en bit.
men Nitro var så jäkla duktig! Han sprang och tog i hela loppet, även om öppningen var bäst.
Vinglig och sprang i halvspår men de få vi ju träna på, nu finns ju farten iaf! :D

Vi kom 3:a i mål av 5st. och han sprang 2.46,1g! :D :D :D :D
De är tio sek under kvaltiden och tjugo sek snabbare en han gått på banan... :D

När Eva & Gunilla kom med resultatlistan så var de jätteglada och berömde vad duktig Nitro hade varit, vilken skillnad mot förr. Att han såg ut att vela springa nu osv. Att redan i defileringen hade han ju fart haha
De sa också att de är bara att ta ut han i kval nu :D

Så ni ser, efter 3års kämpande har det äntligen gett lite resultat! ^^

Lastningen hem gick på max 20min och tur var ju det. Dotte var med som resesällskap och hon vart ju tokig och stegra o hade sig i boxen. Vad har hänt med henne? 40årskris? haha
Hon har alltid varit lugna fisken.

Nitro och jag 2008?
Jag & min älskade Nitro 2008 <3

Kommentarer
Postat av: sanna

kul att all träning och tid har gett resultat :))

2011-04-04 @ 14:27:21
Postat av: Emma

sv : ja verkligen! :D

2011-04-04 @ 18:29:48
URL: http://emmasaracaroline.blogg.se/nitro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0