klubbhoppning

Idag var det då tävlingsdags, hoppade Wizir, 70cm.
Fy satan så nervös ja va!
Har hoppat bana en enda gång sedan 2005 (de va´på lektionen för två veckor sen), så just de där med att komma ihåg bana och allt runt i kring tävling var mest nervöst och att ja inte hade fullt hum om hur hästen var, ridit han en gång bara innan. Sen också höjden. haha. Alltså de är inte högt alls men ja måste träna lite mer, har blivit så jäkla feg under de här åren...! 

Till sak. På framridningen såg hindrena så sjukt höga ut och vi kom så segt in och han tveka så vi liksom hoppa konstiga hopp hela tiden och han vägra och sprang förbi en gång + att en tjej som red samtidigt flög av två ggr på samma hinder. De gjorde mig ju mer nervös också att ja skulle flyga av eller så.
Men ja försökte chilla lite.
Hindren såg iaf lägre ut väl inne på banan och han hoppade kanon bra! nr8 (ett svartvitt hinder) vart han osäker på och började sakta in men ja mana på så då tog han ett turbohopp men vi kom över och vart felfria :D
Omhoppningen gick kanon också, så vart dubbel nolla.
Jag red enbart på säkerhet, ville ta mig runt banan felfritt. Så tog inga risker, tog alltså ut svängarna lite mer även i omhoppningen. Så vart förvånad att vi faktiskt blev 3:a! :D  av 21st räkna jag det till. (klass 40,50,60,70).

Jag kan definitivt finslipa min sits och tänka lite mer på Hur jag rider och ge mer eftergift på tygeln.
Men som sagt, det var ett tag sen så det kommer tillbaka snart :)

Vart ännu mer pepp på att börja hoppa med Supernice, kanske kan vara med till hösten med hon ;)

Wizir och jag :)
Framskrittning.
Wizir & jag
Fina Wizir!
wizir o ja hoppar
Snyggt vi hoppar ;)
wizir o ja hoppar
Vart ganska cool bild ju! haha
wizir o ja hoppar
Omhoppningen, vart en ganska snäv sväng iaf. ( från blå till lj.blå hindret).

Mamma filma så får se om videon kanske kommer upp senare! (printa därifrån).

Är verkligen helnöjd med dagens insatts! :D


Kommentarer
Postat av: sanna

skitkul! GRATTIS :) såg fint ut på bilderna!

2011-04-23 @ 10:37:14
Postat av: Tova

hihi, det var jag som flög av två gånger ;)

Grattis till tredje plats!!

2011-04-26 @ 19:48:34
URL: http://tovaws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0