kim skrittat lite barbacka

Jobbat på lunch travet idag så vart till milbostallet sen direkt och sen bondgården för kvällsjobbet.
Kim följde med till stallet och fick rida lite på Supernice barbacka på ridbanan. Skrittade bara i 10-20min.
Ja va lite busy med att ringa folk hit o dit och höll samtidigt hunden kopplad, så hade kim stannat till vid oss och smilla gick fram. Så tar supernice upp framhoven och bara drämmer ner den rakt i skallen på min stackars hund. Hon  gnydde till men sen var allt som vanligt igen. Kände igenom och allt sånt o ingen reaktion.
Men sen såhär i efterhand är man ju orolig för inre blödningar, de märks ju inte och slår till rätt som det är bara.
Min lille vovve ska inte få följa med dit mer på ett tag, och absolut inte vara i närheten av min "elaking" till häst.

Fanny red Nitro idag med sin lillesyster som red Dotte. De hade ridit 80min med mkt galopp, bägge ponnyer vart väldigt svettiga. Härligt! :D
Funderar på att ha hopplektion för F & N imorgon?

Emelie ringde (därför ja va busy) och sa att hennes tvåårige russ Eros fått nåt (pinne?) rakt igenom ögat så de lära fort till Ulltuna och operera. Fått info nu om att han skulle bli kvar där några veckor så ska de försöka rädda ögat men troligen lär de ta bort det. Hemskt och tragiskt! :(

smilla<3
Smilla min bäste vän<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0