höll på att gå omkull

på e.m. vart det kanon väder! Begav mig ut på bergstig för en ridtur med Supernice.
Intervaller stod på schemat men vägen va lite risky för de va tjällossning och stora hål lite här och var (de hade satt granar och pinnar så man skulle se). Lära ha ögonen i marken hela tiden.
Vi red lite högre tempo iaf och ökade lite på varvet, men fortfarande under hel kontroll så vi kunde kontrollera marken. Fanns bara ett hål och de hade ja full koll på vart det fanns.
Så nästa varv släppte ja på i full trav (inte snabbaste).
Så kom en liten kurva och hästen gena nå grymt och där var så klart marken mjukare, vi höll på att gå omkull.
Frambenet skar ner så ja kände hur hästen föll ner men hon stappla på och lyckades reda ut det från att nästan vara nere på knä till at hoppelihoppa lite och sen skulle hon gasa iväg igen med mig sittandes lite halvdant på sidan utan stigbg och sadeln med haha.
Shiises,  nu åker ja nu åker ja täntke ja för ja va ju typ framme vid öronen på halsen men hon var skicklig på att reda ut det, jag också!
Vi red ett varv till med en intervall på samma sträcka, men jag saktade in till kurvan kan ja ju säga.
Såg hålet och det vart en hov stort och säkert en halv meter djup!
Ska hålla mig från bergstig lite nu medan marken håller på o släppper, där är de redan så mjukt och därför blir det farligt.

Hon vart trött och svettig! :) precis som tanken var.

Jag stannade självklart upp och kollade hästen så hon inte tagit skada, lika skrittade en bra bit och joggade lätt för att se så hon int halta innan vi fortsatte!

Längtar tills vi kan in till banan och rida snabbjobb! ^^
Tråkigt värre så lär ja få min b-licens först, tidigast 28maj har ja uppkörning...:(

super nice girl <3
supernice<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0